Kapcsolódó cikkek

Makrók a fogyás testtípusához

  • Kalkulátorok - GastroGranny -Ételed az életed-
  • Fogyás a testtípushoz Melyik fogyókúratípusba tartozol? - Fogyókúra | Femina

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa! Kalóriadeficittel fogyhatunk úgy is, hogy közben szervezetünket feldolgozott, tápanyagban szegény ételekkel terheljük. Azonban ne csodálkozzunk, ha ilyenkor izomból adjuk le súlyfeleslegünk jelentős részét, alig marad energiánk, és löttyedt fazont látunk, a bombatest helyett, a tükörben. A makrotápanyagok olyan tápanyagok, amelyek energiát biztosítanak számunkra. A nevében rejlik a nagy szó, amely arra utal, hogy nagy mennyiségben van szükségünk rájuk.

A makrotápanyag egy gyűjtőfogalom, amely 3 alapvető tápanyagot tartalmaz, ezek a szénhidrát, a zsír és a fehérje.

  1. A tömegnövelő étrend alapjai | Fogyókúra-diéta | Megoldáskapu
  2. De javasolt azok számára is, akik egyszerűen csak hízni szeretnének.
  3. A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokataz csak a gyúrósoknak való jeligével.
  4. Igazad is van.
  5. Így szabjuk saját igényeinkhez a makrotápanyagokat | Well&fit
  6. A sikeres fogyás eléréséhez fogyás a testtípushoz szempontot is figyelembe kell venni.
  7. Trambulin segítségével fogyni lehet

Mindhárom energiabevitelt biztosít, kalóriamennyiségük viszont nem azonos. A szénhidrátok és a fehérjék grammonként 4 kalóriát tartalmaznak, a zsír azonban grammonként 9-et. A zsírok lebontásához kell a legtöbb idő, ezeket követik a makrók a fogyás testtípusához, végül pedig a szénhidrátok.

Fogyókúra, fogyás, meditáció, önprogramozás, önhipnózis - FÜLHALLGATÓVAL

A makrotápanyagok arányainak meghatározásával lehet elérni a kívánt sikert testünkön. Tévhit, hogy csak a testépítőknek kell számolgatnia ezeket, míg a fogyókúrázóknak elegendő csupán a kalóriákat figyelni. Aki kizárólag a kalóriákat monitorozza, hogy kalóriadeficitet érjen el, fogyni fog valószínűleg izomból isalkata viszont tónustalan, löttyedt lesz.

Táplálkozás és edzés testtípus szerint | Clean Eating Magyarország

Akár zsírcsökkentés, akár izomnövekedés, vagy éppen szinten tartás a célunk, mindhez a makrok megfelelő bevitele segít hozzá. A zsíroknak fontos szerepük van az idegpályák makrók a fogyás testtípusához a hormonok működésében.

Azoknak a nőknek, akik túlságosan visszaszorítják a zsír fogyasztását, akár a menstruációjuk is elmaradhat. A jó zsírok bevitelével csökkenthetjük a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

makrók a fogyás testtípusához

Emellett a zsíroknak a vitaminok felszívódásában, illetve az ételek utáni sóvárgás elkerülésében makrók a fogyás testtípusához kiemelt szerepük van. A többszörösen telítetlen, esszenciális Omega-3 zsírsavat bátran fogyaszthatjuk, nem fogja elraktározni szervezetünk.

makrók a fogyás testtípusához

A hidegen sajtolt, telítetlen zsírsavakban és vitaminokban gazdag olajok közül érdemes beiktatni étrendünkbe a magolajakat, mint a makadámdió- és a lenmagolaj, illetve az olívaolajat. Főzéshez-sütéshez viszont inkább a kókuszolajat részesítsük előnyben, egészségünk érdekében.

7 a legjobb ingyenes súlycsökkentő Alkalmazások | Tombouctou

Ennek ugyanis magas a füstpontja az a hőmérséklet, ahol elindulnak a káros oxidációs folyamatok az olajokbanígy minden felhasználásra kiválóan és biztonsággal alkalmas. A fehérjék létfontosságúak a megfelelő csontozat és izomzat kialakításához, illetve megtartásához. Elsődleges szerepet töltenek be a növekedésben, az elhasználódott vagy károsodott sejtek és szövetek regenerálódásában. Az aminosavak a fehérjék építőkövei, a fehérjék összesen 22 aminosavból épülnek fel.

Testalaktok, testalak típusok! - Fogyás ectomorph

Ebből 9 darab az, amely az emberi szervezet számára esszenciális fenil-alanin, hisztidin, izoleucin, leucin, lizin, metionin, treonin, triptofán és valinazaz a szervezetünk nem képes előállítani őket, ezért táplálékokkal kell bevinnünk.

A komplex fehérjeturmixokat remekül tudja hasznosítani a szervezet, és úgy vannak összeállítva, hogy pont egy étkezésre megfelelő a proteintartalmúk. Edzés előtt érdemes BCAA-t elágazó szénláncú aminosavak: L-leucin, L-izoleucin, L-valin is magunkhoz venni, különösen, ha nincs időnk előtte megfelelően étkezni, hogy elkerüljük az izomfehérjék lebontását.

makrók a fogyás testtípusához

Sajtok közül az alacsony zsírtartalmúak ajánlottak csak, mint az óvári, a light trappista vagy a light mozzarella.

Egy átlagos felnőtt szervezet számára testsúlykilogrammonként 0,2 g maya bankok fogyás fogyasztása javasolt naponta. Egy étkezés alkalmával maximum 30 g fehérjét tud lebontani a szervezetünk.

végső gondolatok

A szénhidrátokat sem érdemes mellőzni az étrendünkből, még kemény fogyókúra időszakában sem. A szénhidrátok biztosítják ugyanis az energiát mindennapjainkhoz, ezek a hajtó üzemanyagaink. Azonban kizárólag alacsony glikémiás szénhidrátokat fogyasszuk, amelyek hosszan tartó energiát szolgáltatnak, és stabilizálják a vércukorszintünket. Ilyenek a quinoa, a zab, a hajdina, a bulgur és az édesburgonya. Ahhoz, hogy a makrotápanyagokat megfelelő eloszlásban vigyük be, tisztában kell lennünk testalkatunkkal és egyéni testi adottságainkkal.

Ne csak a kalóriákra figyeljünk!

Háromféle testtípust különböztetünk meg: ectomorph, mezomorph és endomorph. Mindhárom testalkatnak más makroeloszlásra van szüksége a siker eléréséhez.

makrók a fogyás testtípusához

Ha meghatározzuk, hogy melyik típusba tartozunk, és ezeket az arányokat figyelembe vesszük, akkor az ételek mennyiségével lehet elérni a kívánt célt. Ezek tudatában jól kirajzolódik, hogy ha valaki igazán nagy eredményt akar elérni, akkor magára főz, mert bármennyire is finom és kényelmes az étterem, vagy épp a házhoz szállítás, az egyéni adottságainkhoz cseppet sincs köze.