Így égesd a zsírt! Tuti tippek edzőnktől, hogy legyen értelme a kínlódásnak

Zsírégetés ideje

Nézzük, mire kell figyelni! A zsírégetés azt a biokémiai folyamatot takarja, amikor szervezetünk oxigén jelenlétében a raktározott zsírt használja fel energiaforrásként.

Kozma Dominik vs. Lucai Balázs úszóedzés - \

Ehhez szükséges, hogy megfelelő intenzitást válasszunk az edzéseinkhezhiszen a hangsúly az oxigénen van: ha öt perc után kapkodjuk a levegőt, akkor már nincs elegendő oxigénünk, vagyis biztosan gátoljuk a zsírfelhasználást. Ráadásul a túl nagy intenzitás komoly stresszt jelent a szervezetnek, amelynek hatására zsírraktározáshoz vezető hormonális folyamatok zsírégetés ideje be: a testünk kifejezetten ragaszkodni fog a túlélését zsírégetés ideje tartalék zsírpárnákhoz.

Ez az oka annak, hogy a as pulzussal végigpörgött nagy intenzitású aerobic- vagy épp futóedzéseink ellenére sem tudunk fogyni.

fogyás b12 injekciók

A zsírégető zónában amellett, hogy erősödik a szív- és érrendszer, a szervezet jellemzően a testzsír lebontásából nyer energiát, az edzéshez szükséges energia kisebb részét pedig a szénhidrátok fedezik. Olvastad már? Kulcsszavak: fokozatosság és intenzitás A fentiekből kitűnik, hogy fokozatosság és az intenzitás helyes megválasztása kulcsfontosságú.

fogyás cpa kínál

De honnan tudjuk, ütemű fogyás megfelelő-e edzésünk intenzitása? A megfelelő intenzitás, illetve a zsírégető zóna legpontosabb meghatározása pulzusmérő órával lehetséges.

  • Abszolút fogyás griff grúzia
  • Oldalsó hasizom zsírvesztés
  • Szorongás komoly fogyást okozhat
  • One moment, please
  • A hatékony zsírégetés alapjai :: Fitness Akadémia

Bár meggyőződésem, hogy a sikeres edzésmunka alapja egy jó pulzusmérő, pontosan tudom, hogy nem könnyű megspórolni ezeknek az EKG-pontosságú orvosi műszereknek az árait, ezért azt is elmondom, hogyan kalkulálhatunk célzónát egyszerűbben.

Nézzünk meg egy kicsit talán bonyolultabbnak látszó, ám sokkal pontosabb képletet.

Még több termék Nem mindegy azonban, hogy miként mozogsz. A kardió típusú edzésformák például gyorsak, sok kalóriát égetnek, így a szervezetnek azonnal energiára van szüksége. Ezt legegyszerűbben glükagonból és izomból tudja pótolni. Ha reggel, éhgyomorra indultál futni, akkor szinte csak izmot fogsz veszíteni, hiába égettél el jókora mennyiségű kalóriát.

Ehhez elsőként meg kell határoznunk a nyugalmi pulzusunkat: feküdjünk hanyatt, lehetőleg reggel, még mielőtt kikelnénk az ágyból, pihenjünk egy pár percig, majd mérjük meg a pulzusunk. Ez lesz a nyugalmi pulzusszámunk, ennek ismerete zsírégetés ideje fontos, merta nyugalmi pulzusunk általában fordítottan arányos az edzettségünkkel, vagyis minél alacsonyabb, feltehetően annál edzettebbek vagyunk. A lenti számítás, a Karvonen-képlet ugyanis ezt a nagyon fontos szempontot is figyelembe veszi.

Melyik zsírégető edzés a leghatásosabb a számodra?

Ebből vonjuk ki a nyugalmi pulzust, amit az első lépésben zsírégetés ideje. Az eredményt szorozzuk be 0,6-tal és 0,7-tel, majd mindkét számhoz adjuk hozzá újra a nyugalmi pulzusunk értékét. A kapott két érték a saját zsírégető zónánk alsó illetve felső határa.

amőba fogyás

Bár az ilyen számítások sosem lesznek tökéletesek, hiszen számos körülményt nem tudnak figyelembe venni, de a példánkban szereplő hobbisportoló közötti pulzussal nagy valószínűség szerint döntően a zsírraktárait fogja az edzéséhez szükséges energia zsírégetés ideje felhasználni. Első lépésként ne felejtsétek el holnap reggel megmérni a nyugalmi pulzusotokat! Ezeket olvastad már?

  1. Óóó én csak hasról szeretnék egy kicsit….
  2. Az aerob edzés és a zsírégetés Ha a fogyás és a zsírégetés a téma, akkor mindenkinek talán az első dolog, ami eszébe jut, a kardió edzés.
  3. Fogyókúrás étrendek
  4. A helyi zsírégetés mítosza – SPEEDFIT